پایگاه فرهنگی مذهبی قرآن و عترت

به پایگاه فرهنگی مذهبی قرآن و عترت خوش آمدید

آموزش ها

یک دقیقه روضه با نوای استاد میرزا محمدی

آخرین نظرات

تفسیر 20 جلدی المیزان نسخه 2

تعداد بازدید : ۷۷۶

کوتاه از تفسیر المیزان
یکی از ویژگی‌های مهمی ‌که باعث برتری کتاب تفسیرالمیزان بر دیگر کتب تفسیری شده است، شیوه و سیره تفسیری علامه طباطبایی در سرتاسر این کتاب ارزشمند است که از آن به تفسیر قرآن به قرآن یاد می‌شود و در نوع خود، کم‌نظیر یا حتی به تعبیر برخی بی‌نظیر است. شیوه‌ای که علامه در تفسیر شریف المیزان از آن بهره گرفته، شیوه تفسیر قرآن به قرآن است یا همان تفسیر آیات به آیات. بدین معنا که قرآن را با خود قرآن تفسیر می‌کند. این شیوه هر چند میان مفسران چنان که گفته شد، کم‌نظیر یا بی‌نظیر است.
سیدجواد میرخلیلی: یکی از آثار ماندگار و جاودانه علامه طباطبایی، کتاب شریف تفسیرالمیزان فی تفسیر القرآن است که آیت‌الله جوادی آملی درباره آن می‌فرماید: المیزان در میان تفاسیر چون کتاب قیم جواهر الکلام است در بین کتاب‌های فقه که هم کمبود گذشتگان را جبران نمود و هم زمینه تحقیق آیندگان را فراهم کرد.
شهید مطهری در مورد این تفسیر می گوید که : « کتاب تفسیر المیزان، یکی از بهترین تفاسیری است که برای قرآن مجید نوشته شده است . من می توانم ادعا کنم بهترین تفسیری است که در میان شیعه و سنی از صدر اسلام تا امروز نوشته شده است.» شهید مطهری معتقد بود که این تفسیر همه اش با فکر نوشته نشده است و بسیاری از مطالب آن از الهامات غیبی است و اضافه می کند: « کمتر مشکلی در مسائل اسلامی و دینی برایم پیش آمده که کلید حل آن را در تفسیر المیزان پیدا نکرده باشم.»

 

14almizan1 تفسیر 20 جلدی المیزان نسخه 2

 

تفاوتهای نسخه 2 المیزان نسبت به نسخه قبلی :
1) در این نسخه قسمت جستجو بهبود محسوسی پیدا کرده و کاربر براحتی و بسرعت می تواند کلمه مورد جستجوی خود را پیدا کند . در ضمن قسمت جستجو در این نسخه بصورت فهرستی از کلمات است.
2) نسخه 2 برای گوشیهای تاچ اسکرین ( گوشیهای صفحه لمسی ) گزینه مناسبی بوده و بدین منظور گزینه های خاصی قرار داده شده است .
3) در این نسخه تمامی متن قرآن اعراب گذاری ( نشانه گذاری ) شده است .
4) در این نسخه می توانید برای بالا و پایین رفتن در متن از کلیدهای صفحه کلید گوشی استفاده کنید ( مثلا عدد 2 برای بالا رفتن در متن ، عدد 8 برای پایین رفتن و … )
5) در این نسخه بر خلاف نسخه قبل ، تمامی 20 جلد تفسیر ، در قالب یک فایل قرار دارد .
6) توسط امکان جالب افزوده شده به این نسخه می توان بخشی از متن تفسیر را بصورت SMS برای دوستان خود ارسال کرد . به این صورت که پس از قرار گرفتن بر روی متن ، با فشردن کلید شماره 3 از صفحه کلید ، می توان مقداری از متن و یا کل متن در حال نمایش را بصورت SMS یا E-mail ارسال کرد .
7) در این نسخه امکان مرور اتوماتیک و خط به خط متن ، افزوده شده است .

این نرم افزار به صورت جاوا بوده و بر روی اکثر گوشی ها قابل اجراست.

 

جهت دریافت این نرم‌افزار می توانید از طریق زیر اقدام نمایید :

 

دریافت نسخه کامل نرم افزار تفسیر المیزان با حجم 14.5 MB

برای استفاده از نرم افزار کافی است فایل دریافت شده را با استفاده از بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر به تلفن همراه خود انتقال داده و آن را نصب نمایید .

اَللهُمَ صَلِ عَلی مُحَمّد وَ آلِ مُحَمّد و عَجِل فَرَجَهُم

تفسیرالمیزان

دانلود نرم افزار

نرم افزار

اندروید

قران

با نظرات ارزنده خود ما را یاری کنید (۰)

نظراتی که بصورت خصوصی ارسال می شوند امکان نمایش و پاسخگویی از طرف مدیر را ندارند

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه