پایگاه فرهنگی مذهبی قرآن و عترت

به پایگاه فرهنگی مذهبی قرآن و عترت خوش آمدید

آموزش ها

یک دقیقه روضه با نوای استاد میرزا محمدی

آخرین نظرات

 

استاد سید محسن موسوى بلده ۱۹ شهریور ماه ۱۳۳۲ شمسى در شهر تهران دیده به جهان گشود.

ولادت او در خانواده اى مذهبی، اولین طلیعه آشنایى او با کتاب انسان ساز قرآن شد. جو مذهبى خانواده و اشتیاق قرآنى اقوام مادرى، عامل دیگرى در تربیت قرآنى او شد زیرا علاقه اقوام مادریش بخصوص دائیهایش که همگى از ذاکران اهل بیت(علیه السلام) بودند اشتیاق او را نسبت به فراگیرى قرآن دو چندان ساخت. بهمین دلیل پیش از ورود به دبستان بذر عشق به قران در نهادش جاى گرفت و بتدریج باور شد پس از آن بود که با تشویق والدین و نزدیکان، زندگى قرآنیش رقم خورد. استاد موسوى علاوه بر والدینش از استادش وطنى بعنوان کسى که نقش تعیین کننده در پرورش قرانى او داشته یاد مى کند خود او در این باره مى گوید جناب آقاى وطنى معلم قرآن کلاس چهارم دبستان، بود. او علاوه بر ظاهرى بسیار مرتب و منظم، تدریس بسیار خوب و منظمى داشت.در آن زمان که کلاسهاى قرآن مدارس و حتى هیئتهاى مذهبى، وضع منظمى نداشت او با استفاده از روشی ویژه در آهنگین خواندن و با لحن خواندن آیات تمام شاگردان را به پیروى از سبکش موظف مى ساخت.

استاد سید محسن موسوى در مراحل مختلف آموزش و فراگیرى قرآن از محضر اساتیدى چون استاد محمد تقى مروت بهره گرفت و علم تجوید را نزد او فرا گرفت. از دیگر اساتید او مرحوم دکتر سید ابراهیم مفیدى جراح و متخصص بیماریهاى زنان بود که از محضر او بهره ها برد.

استاد سید محسن موسوى در ابتدا به سبک استاد مرحوم عبدالباسط تلاوت مى کرد پس از آن از سال ۱۳۴۸ به تلاوتهاى مرحوم على البنّاء علاقه مند شد و به سبک او روى آورد خود او در این باره مى گوید: من با تلاوت استاد مرحوم على البنّاء آشنا شدم و آنچنان شیفته تلاوتهاى این استاد بودم که شبها و روزها نوار تلاوت على البنّاء را مى شنیدم و همان سبک تلاوت مرا تفسیر داد. در آن زمان استاد موسوى با پیروى از سبک مرحوم على البنّاء سبکى نو براى تلاوت خود برگزیده بود. پس از آن تلاوتهاى استا احمد شبیب و مدتى هم تلاوتهاى استاد برجسته شیخ محمد عبدالعزیز حصان، ایشان را به سمت خود جذب کرد.

استاد موسوی بلده فارغ التحصیل رشته فیزیوتراپی از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران در سال  1350 می باشد که به مدت 30 سال مسئول بخش فیزیوتراپی مرکز پزشکی شهدای هفتم تیر بود و در سال 1384 بازنشسته شد.

از جمله فعالیتهای قرآنی ایشان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگزاری دوره های آموزشی قرآن کریم از سال 1350 تا کنون، تدریس در دانشگاهها، نهادها، ادارات و سازمانهای دولتی و مردمی متعدد.

تدریس در  دوره های آموزشی تربیت معلم سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش

عضو هیات امناء و استاد موسسه دارالتحفیظ القرآن الکریم (تا سال 1384)

داوری مسابقات سراسری و بین المللی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و  نیرو های مسلح و مراکز و سازمان های مردمی

داوری مسابقات بین المللی دانش آموزی و دانشجویی جمهوری اسلامی ایران ،

عضو هیات امنای سازمان دارالقرآن الکریم.

کارشناس برنامه های قرآنی صدا و سیما،

از پایه گذاران و اعضای هیئت های اعزامی قاریان به کشورهای عربستان، سودان ،تانزانیا، آلمان ، فرانسه ، برزیل ، آرژانتین، ، مالزی ، سنگاپور، سوریه، تایلند، بنگلادش و....

مدیر عامل و استاد موسسه قرآنی احسن الحدیث

نویسنده کتاب حلیۀ القرآن سطح 1و2 (در آموزش تجوید) که تا کنون به تیراژ 7 میلیون جلد رسیده است و سایر جزوه های آموزشی قرآنی

 

استاد سید محسن موسوى بلده - سوره دخان آیات 30 تا 39

استاد سید محسن موسوی بلده - سوره بقره آیات 62 تا 74

استاد سید محسن موسوی بلده - سوره انعام آیات 122 تا 128

اَللهُمَ صَلِ عَلی مُحَمّد وَ آلِ مُحَمّد و عَجِل فَرَجَهُم

دانلود قرائت

قران

با نظرات ارزنده خود ما را یاری کنید (۰)

نظراتی که بصورت خصوصی ارسال می شوند امکان نمایش و پاسخگویی از طرف مدیر را ندارند

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه