پایگاه فرهنگی مذهبی قرآن و عترت

به پایگاه فرهنگی مذهبی قرآن و عترت خوش آمدید

آموزش ها

یک دقیقه روضه با نوای استاد میرزا محمدی

آخرین نظرات

 


امین پویا متولد سال 1356 درشهر تهران می باشد که دارای مدرک کارشناسی حسابداری است و در حال حاضر کارمند بانک می باشد.

شرح فعالیتهای قرآنی آقای پویا از زبان خود ایشان:

قرآن خواندن من از آنجا شروع شد که در سال 62 که من حدود 6 سالم بود پدرم 2 عدد نوار کاست قرآن با صدای استاد عبدالباسط (ره) را برای خودش تهیه کرده بود تا گوش کند، چون به قرآن خیلی علاقه‌مند بود و هم این‌ که در این زمینه استاد بود. همیشه درمنزل ما نوار قرآن روشن بود و آوای قرآن درخانه می‌پیچید. پس از مدتی پدرم متوجه شد که من این تلاوتها را زمزمه می‌کنم و از صوت و لحن آن تقلید کرده‌ام. بنابراین پی به علاقه و استعداد من برد و آموزش قرآن را شروع کرد و تمام تلاش خود را در این راه انجام داد و اینگونه بود که من وارد این عرصه شدم دوران درس و مدرسه آن زمان محلّه زندگی ما نزدیک دربند بود. محلّه سنگ دوقلو بالاتر از امام زاده قاسم(ع). محلّه کوهستانی و خلوت و زیبا. یادم هست خیلی روزها با پدرم به کوه می رفتیم و قرآن می‌خواندیم و حدیث حفظ می کردیم. آن موقع در آخر کتاب دینی و قرآن احادیثی با نام شعار هفته بود که خیلی قشنگ و با موضوعات مختلف نوشته شده بود. من در تمام سالهای تحصیلم تا آخر دبیرستان تمام احادیث را حفظ می کردم و از بر بودم. با اینکه سن و سالی نداشتم ولی به‌ واسطه تقلید از استاد عبدالباسط خیلی خوب قرآن می‌خواندم و سال اوّلی که در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کردم. (سوم دبستان بودم) در مدرسه و منطقه یک تهران اوّل شدم. تلاوت های مرحوم عبدالباسط با روح من عجین شده بود و خیلی دوستش داشتم و دارم.(خدا رحمتش کند)

وقتی ما به مرکز شهر آمدیم جلسات آموزش قرآن زیاد برگزار می‌شد. پدرم مرا به دارالتحفیظ قرآن کریم که در خیابان ایران است،‌بُرد. آنجا در محضر استاد سید حسین موسوی و بعد از ایشان در محضر استاد سید محسن موسوی به فراگیری تجوید و صوت ولحن پرداختم. سال‌69 اولین سالی بود که قاریان مصری به ایران آمدند. شبها برای شنیدن تلاوتشان به محل اجرای برنامه می‌رفتیم و لذت می‌بردیم. کم کم به تلاوت‌های استاد شحات محمد انور علاقه‌مند شدم و شروع به تقلید کردم و در مدت نسبتاً کوتاهی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کردم و در این مدت بطور مرتب و منظم در کلاسهای قرآن حاضر می شدم و مطالب جدید را یاد می گرفتم. حضور این اساتید دوران جدیدی را در تلاوت قرآن ایران رقم زد و کشور به یکباره در امر تلاوت و آموزش قرآن جهش بزرگی نموددر محضر اساتید از سال 75 به بعد بیشتر در منزل تمرین می‌کردم و بعضاً درجلسات قرآن حاضر می‌شدم و از آن جلسات نیز استفاده می‌کردم مثل جلسه استاد علی سیاح گرجی، استاد علی اکبر حنیفی و استاد حسین سبزعلی. خیلی قرآن می‌خواندم و تمرین می‌کردمآنقدر نوار گوش می‌کردم که اکثر شبها خواب تلاوت قرآن می‌دیدم. رفقا به شوخی می‌گفتند: " وقتی پویا به نوارفروشی می رود می گوید آقا لطفاً 2 کیلو نوار بدهید."

شرکت در مسابقات قرآن را از سال 78 شروع کردم. غالباً در مسابقات موفق بوده ام درمسابقات بین المللی نیز که در سال 85 در کشور هندوستان و در سال 89 در کشور روسیه برگزار شد بعنوان نفر نخست برگزیده شدم و در سال 90 نیز درمسابقات بین المللی تونس توانستم به مدد الهی نفر اول شوم. 3بار در مسابقات حج در سالهای 83 ،85 و 89 نفراول شدم. در مسابقات سراسری کشور در سالهای 85 ، 86 ، 88 و 89 جزو 3 نفر اول شدم. برای تلاوت و تبلیغ نیز به کشورهایی چون هندوستان- عربستان- مالزی- امارات- کویت- آفریقای جنوبیروسیه - تونس و فرانسه سفر کرده‌ام.

 

امین پویا - سوره ی هود آیات 156 و 157

امین پویا - سوره ی نساء آیات 94 تا 96

امین پویا - سوره انعام آیات 48 تا 51 و سوره شمس

امین پویا - سوره الرحمن آیات 46 تا 78

استاد امین پویا آیات 110 تا 115 سوره هود

اَللهُمَ صَلِ عَلی مُحَمّد وَ آلِ مُحَمّد و عَجِل فَرَجَهُم

امین پویا

دانلود قرائت

قران

با نظرات ارزنده خود ما را یاری کنید (۰)

نظراتی که بصورت خصوصی ارسال می شوند امکان نمایش و پاسخگویی از طرف مدیر را ندارند

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه