پایگاه فرهنگی مذهبی قرآن و عترت

به پایگاه فرهنگی مذهبی قرآن و عترت خوش آمدید

آموزش ها

یک دقیقه روضه با نوای استاد میرزا محمدی

آخرین نظرات

 

آقاى حسن رضائیان در 7 مهرماه سال 1334 هـ.ق در شهر تهران و در خانواده اى مذهبى دیده به جهان گشود. استماع صوت زیبا و روح بخش مرحوم استاد عبدالباسط، با تلاوت سوره هاى حشر و تکویر، نخستین بارقه عشق به تلاوت آیات روحى را در نهاد او تاباند و از این رو از همان سنین نوجوانى، به تلاوت و تقلید از این استاد پرداخت که تاکنون نیز ادامه دارد.

 

جوّ قرآنى و مذهبى خانواده آقاى حسن رضائیان، و اهتمام بسیار پدر به امر تلاوت قرآن، پرورش قرآنى او را چنان سرعت بخشید که در فاصله کوتاهى در شمار قاریان قرآن قرار گرفت چرا که پدرش نیز خود قارى قرآنى بود و بر تلاوت فرزندش بسیار مشتاق.

ایشان مراحل ابتدائى تلاوت قرآن را به کمک والدینش در سن 12 سالگى آغاز کرده، با کوشش و تلاش خود و تمرین در زمینه تلاوت به موفقیتهایى در این زمینه دست یافت. او در ابتداى کار به تقلید از استاد مرحوم عبدالباسط پرداخت و آنچنان در تقلید از این استاد مرحوم پیش رفت که صداى او با سبک تلاوت مرحوم عبدالباسط، عجین شد. از این رو، اگر چه گاهى از سبک اساتیدى چون غلوش، مصطفى اسماعیل و منشاوى تقلید مى کند اما بطور کلى تلاوتهاى او رنگ و بوى تلاوتهاى استاد عبدالباسط را دارد. او نیز چون بسیارى از قاریان برجسته معتقد است که قارى در ابتداى امر تلاوت باید به تقلید محض از قاریان مشهور مصرى بپردازد. و پس از آن براى خود سبکى را برگزیند.

آقاى حسن رضائیان در بسیارى از مسابقات سراسرى قرآن کریم شرکت کرده و رتبه هاى برترى را از آن خود ساخته است. او در مسابقات جهانى مالزى رتبه سوم، در مسابقات بین المللى قرآن کریم در آفریقاى جنوبى رتبه نخست و نفر اول مسابقات بین‌‌المللی قران‌کریم 1368 ایرانرا کسب نمود. آقاى رضائیان در بسیارى از استانهاى کشور به تلاوت پرداخته، و همچنین بعنوان داور در بسیارى از مسابقات استانى قرآن کریم حضور داشته است.

آقاى رضائیان در راستاى فعالیتهاى قرآنى خود، به بسیارى از کشورهاى جهان سفر نموده است او دو مرتبه به کشور هندوستان سفر نمود که در اکثر استانهاى شمالى و شهرهاى تابعه آن، به تلاوت قرآن پرداخت. در این جلسات مردم با شور و اشتیاق، تا پاسى از شب تلاوت او را و برخى دیگر از قاریان ایرانى حاضر در جلسه، گوش جان مى سپردند و حتى اگر قاریان دچار تأخیر یک ساعته مى شدند مردم همچنان در مسجد با اشتیاق فراوان، در انتظار مى ماندند. آقاى حسن رضائیان در صحبتهاى خود به خاطرات سفرش از کره چنین اشاره مى کند: در کره جنوبى هنگامى که ما قرآن تلاوت مى کردیم، مردم مى گریستند و اشتیاق عجیبى داشتند. در سفر به کانادا و تلاوت در این کشور، مردم چنان به وجد مى آمدند که او را براى مراسم افطارى به منزلشان دعوت مى کردند. او همچنین به کشورهاى دیگرى چون ژاپن، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، امارات متحده عربى، تانزانیا، آفریقاى جنوبى، عربستان و استرالیا سفر کرده است

 

حسن رضائیان - سوره  ی یس آیات 1 تا 12

اَللهُمَ صَلِ عَلی مُحَمّد وَ آلِ مُحَمّد و عَجِل فَرَجَهُم

رضائیان

قران

دانلود قرائت

با نظرات ارزنده خود ما را یاری کنید (۰)

نظراتی که بصورت خصوصی ارسال می شوند امکان نمایش و پاسخگویی از طرف مدیر را ندارند

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه